Daikin klima kış ayarı kumandadan rahatlıkla yapılabilir. Her modelin kumandası farklı ÅŸekildedir ve bu nedenle kumanda üzerindeki simge ya da semboller farklı anlamlara gelebilir. Bazı klima modellerinin klimalarında kar simgesi ÅŸeklinde gösterilen ‘’soÄŸuk’’ iÅŸareti baÅŸka bir kumandada “Cool” kelimesiyle ifade edilmektedir. Isıtma modu simge olarak güneÅŸ ile ifade edilmiÅŸtir. Kelime olarak “Heat” kelimesi yer almaktadır. Nem alma moduna baktığımızda simgesi damla iÅŸareti, kelimesi ise “Dry” kelimesidir. Fan modunun simgesi pervane iÅŸareti, kelimesi ise ”Fan”dır. Kumanda üzerindeki üçgen simgesi otomatik modu simgelemekte, kelime karşılığı ise “Auto” kelimesidir. Kullanıcının havayı saÄŸa-sola veya aÅŸağı-yukarı yönlendirilmesi için “Swing” düÄŸmesi bulunmaktadır. Kullanıcının isteÄŸine baÄŸlı olarak açma ve kapama zamanlayıcıları için “Timer” düÄŸmesi bulunmaktadır. Daikin cihazlarda kullanılan akıllı göz fonksiyonu sayesinde kullanıcının olmadığı zamanlarda enerji tasarruf modu devreye girmektedir. Aynı zamanda kullanıcının üzerine soÄŸuk veya sıcak havayı üfleyerek rahatsız etmemek üzere kullanıcı saÄŸa geçtiÄŸinde, klima sol tarafa üfleme kanatlarını çevirir. Sola geçtiÄŸinde saÄŸ tarafa çevirerek kullanıcı üzerine vurmasını engeller.
Kış ayarlarında rahatlıkla kullanılan ısı pompalı klima sistemleri enerji verimliliÄŸi ile en etkili ısıtma alternatiflerindendir. Klimaların sahip olduÄŸu ısı pompası, ortamda bulunan havayı direkt oalrak ısıtır. Daikin klima kış ayarları yapılırken klimanın 25°C’nin altında ve dış ortam sıcaklığından maksimum 6°C daha düÅŸük bir sıcaklığa ayarlanmaması tavsiye edilir. ÖrneÄŸin, dışarıda hava sıcaklığı 32°C ise, iç ortam sıcaklığının 26°C’den daha düÅŸük olmaması gerekir. Daha düÅŸük sıcaklıklar, iç ortamdaki nemin azalmasına yol açar ve bu da, burun ve boÄŸaz zarını kurutarak soÄŸuk algınlığına benzer belirtiler gösterir. Çok sıcak günlerde dış ortamla iç ortam sıcaklıkları arasındaki farkın arttırılması kabul edilebilir; ancak bu fark, soÄŸuk ve sıcak ortamlar arasındaki geçiÅŸte yüksek sıcaklık farkından kaynaklanan “soÄŸuk ÅŸok” stresinden korunmak için 10°C’yi geçmemelidir.
Bu yazı 28296 kere okundu.